♥ peNgikuT seTia ♥

Monday, February 28, 2011

aRe yOu jELouSs ???

Benarkah Cemburu Tanda Sayang?



Tanda-tanda Cemburu

1. Dia menelefon beberapa kali sehari dan marah apabila kamu tiada.
2. Dia menelefon kamu semasa kamu sedang sibuk dan tetap mendesak mahu bercakap dengan kamu.
3. Dia menuduh sesuka hati bahawa kamu telah keluar dengan lelaki/wanita lain.
4. Dia selalu mengintip dan cuba mencari peluang untuk mencari kesalahan kamu.
5. Dia mengugut membunuh diri jika kamu meninggalkannya.
6. Dia hanya mahu kamu sentiasa bersamanya dan marah walaupun kamu keluar dengan kawan-kawan lelaki/wanita yang lain.
7. Dia tidak suka pergi ke majlis sosial kerana bimbang lelaki/wanita lain tertarik kepada kamu.
8. Dia menyoal seperti seorang polis ke mana kita pergi dan dengan siapa.
9. Dia bermasam muka jika kamu kerja lebih masa.
10. Dia tidak peduli dengan penjelasan kamu.

Tip Mengawal Keadaan Pasangan Yang Cemburu

1. Jika pasangan kamu mula menunjukkan rasa cemburu, jangan terbawa-bawa dengan sifatnya itu. Mungkin kamu tidak perlu menjawab setiap soalannya. Lebih baik berdiam diri saja daripada terus menyemarakkan kemarahannya.
2. Terima hakikat bahawa dia tidak berniat untuk melukai hati kamu. Mungkin ini sifat semulajadinya dan jangan ambil hati.
3. Cuba sedaya upaya kamu untuk membina keyakinan diri. Puji dia jika perlu. Minta nasihatnya dan salurkan rasa cinta kamu.
4. Jangan berfoya-foya dengan wanita/lelaki lain. Ini hanya membuatkan situasi lebih sukar. Apa yang dia perlukan adalah sokongan yang berterusan.
5. Berbincang dengan pasangan tentang perasaan cemburunya.

Atasi Sifat Cemburu

1. Hormati perasaan pasangan kamu. Dia juga mempunyai hak untuk menilai kecantikan wanita/lelaki lain.
2. Bagi diri sendiri masa untuk mengatasinya. Jika kita memang seorang yang cemburu, usah berharap kamu boleh berubah dalam masa yang singkat.
3. Tuliskan apa perasaan kamu apabila kamu merasa cemburu. Marah? Tidak tentu arah? Menangis? Geram? Rasa malu? Adakah kamu ingin meneruskan hidup kamu dengan cara ini? Jika jawapannya tidak, maka berubahlah segera.
4. Cuba fikirkan bagaimana cemburu kamu meledak. Adakah adil kamu menyisihkan si dia daripada orang lain? Bukannya sesuatu yang teruk andainya dia senyum dengan orang lain.
5. Bina keyakinan diri. Kita mungkin rasa tidak selamat jika bergantung kepada si dia. Luaskan persahabatan dengan orang lain.

Kesan Positif Cemburu

1. Mengelakkan si dia curang kepada kamu
2. Sentiasa menghormati kamu dan tidak pandang pada orang lain apabila bersama kamu.
3. Sentiasa menjaga hati kamu
4. Segala pergerakannya di bawah kawalan kamu

Kesan Negatif Cemburu

1. Si dia akan cepat bosan bersama kamu
2. Percintaan kamu hambar kerana kamu langsung tidak ada kawan lain
3. Selalu berlaku pertengkaran kerana sifat curiga yang terlampau
4. Pergerakan sentiasa diawasi seperti orang bersalah. 


PENGAKUANberaniMATIdariDEA : 

saye ni sebenarnye KUAT CEMBURU...saye tak suke GURL yg GEDIK2 dekat gn boy saye..ermmm ase cam nak lempang je due2 eko..baek yg tine or jantan...
tp sy tersedar sy tak patot mcm to...sebab sy YAKIN boy sy tak mcm to.. 
bese la kn ade sesetengah org tak suke tgok kte bahagie..so dye saketkan aty kte dgn kacau boy kte..huhu sepatotnye kte tak cepat melatah..huhu  juz be COOL...
=) 

Thursday, February 24, 2011

sangat BERGUNA untuk STUDENT =)

Petua Menguatkan Daya Ingatan.
' Penyakit Lupa'
 Antara penyebabnya adalah: - 
-Makan kepala ikan
- Organ dalaman binatang seperti hati. Limpa, jantung, perut dan yang
seumpamanya melainkan atas nasihat doktor untuk keperluan kesihatan.
- Makan Makanan yang tercemar oleh semut kerana semut dipercayai
mengandungi sejenis kimia yang menyebabkan daya ingatan menjadi lemah.
- Jangan makan berlebihan (makan semasa lapar berhenti sblm kenyang).
- Jangan minum air antara suapan makan. Maksudnya, jangan minum sebelum
anda selesai makan.
Selain daripada itu, elakkan sukan yang boleh menyebabkan gegaran yang kuat
kepada kepala seperti tinju, gusti dan sebagainya. Pergaduhan / berkelahi
sesama sendiri dengan memukul kepala juga boleh menyebabkan penyakit
lupa. Gegaran di kepala yang kuat dan terlalu kerap akan mengakibatkan kadar
sejenis bahan kimia yang dipanggil 'dopamin'akan berkurangan di dalam
sel-sel otak. Lalu mengakibatkan daya ingatan yang lemah dan otot-otot
yang kura!ng bermaya.
================================
 
Rahsia Menguatkan Daya Ingatan

Untuk menguatkan daya ingatan,dengan rahmat dan sayang Allah SWT, kita
dikurniakan makanan yang baik dan dapat menguatkan sistem saraf kita.
Diantara jenis makanan yang boleh meningkatkan fungsi ingatan adalah: -
- Buah anggur hitam
- Madu lebah
- Halia
- Buah badam
- Susu
- Air zam zam
- Kismis
- Jus karot & madu
- Epal
- Kurma
- Ikan tuna
- Tempe
- Air soya
Itu hanyalah sebahagaian daripada makanan yang boleh meningkatkan daya
ingatan manusia.
Selain daripada itu, oksigen juga amat penting untuk merangsang otak
supaya
sentiasa cergas dan cerdas. Satu teknik mengawal pernafasan yang amat
baik
diamalkan adalah dengan menarik nafas sebanyak 7 kiraan, kemudian tahan
nafas sebanyak 14 kiraan. Ulang selalu terutama sewaktu keletihan.
Keterang-keterangan di atas hanyalah sebahagian kecil drpd cara-cara

Allah SWT selalu. Daya ingatan akan bertambah kukuh sekiranya tidak
sesaat pun kita lupa kepada-NYA.
Amalan berpuasa sunat juga baik kerana puasa juga boleh menajamkan
minda.
Disamping itu latihkan diri berzikir seperti berikut: -
1) Ya Rahman (Maha Pemurah) 100x selepas solat fardhu.
2) Ya Hakim (Maha Bijaksana) 300x setiap hari. 
Insyallah jika selalu mengamalkannya, daya ingatan semakin kukuh dan
mudah menerima ilmu dan mengingatinya.
P/S: Petua ni penting ketika menghadapi peperiksaan, ataupun ketika mencuba
menghafal senarai nama teman wanita  atau boyfriend yang terlalu ramai. Bukan apa, takut tersasul
sebut nama. 
Bahaya tu....
Hehehe...gurau jer. 
Jangan mare....=)

Tuesday, February 22, 2011

pahami~~

Petua Menghadapi Suasana “Frust Bercinta” Daripada Al-Quran


Seseorang yang “putus cinta” biasanya akan menghadapi tekanan emosi yang mendalam. Ada yang termenung dan terkenang si dia yang telah pergi. Ada pula yang menangis kesedihan di tengah malam sunyi.
Hati pasti tidak akan tenteram, ingatan silam pasti akan kembali, kesedihan atau kemarahan akan datang membayangi. Sesetengah orang mengambil masa bertahun-tahun untuk melupakan kisah cinta bersama si dia, ada pula mungkin sekadar sebulan dua. Masing-masing mempunyai jangka waktu “recover” yang berbeza mengikut kekuatan jiwa masing-masing.
Yang pasti, hati akan resah gelisah. Pelajaran seorang pelajar akan mundur, produktiviti seorang pekerja akan menurun. Seluruh aktiviti kehidupan akan terganggu. Namun yang paling malang, apabila hati kecil mula mempersoal ketentuan tuhan kerana tidak dapat menerima kenyataan perpisahan. Semua ini akan terus menghantui diri selagi hati masih tidak tenteram.
Terdapat satu penawar yang mujarab untuk mententeramkan hati. Firman Allah di dalam surah Ar-R’ad ayat 28, “(Iaitu) orang-orang yang beriman dan tenang tenteram hati mereka dengan zikrullah. Ketahuilah dengan zikrullah itu, tenang tenteramlah hati manusia.”
Zikrullah bermaksud mengingati Allah. Membaca Al-Quran juga termasuk zikrullah kerana salah satu nama bagi Al-Quran adalah Adz-Zikr. Dengan membaca Al-Quran dan menghayati maksud-masud ayat, seseorang itu sedang berzikir kepada Allah.
Selain membaca Al-Quran, seseorang itu juga boleh mengucapkan tasbih, tahmid, tahlil atau takbir. Zikir-zikir ini lebih ringkas dan mudah dilakukan secara berterusan di kebanyakkan keadaan dan tempat, sama ada secara lisan atau di dalam hati. Namun menurut Imam Nawawi di dalam Al-Azkar, zikir adalah lebih utama dilakukan dengan hati dan lisan, kedua-duanya sekali.
Jabir Bin Abdullah meriwayatkan bahawa Rasulullah pernah berkata, “zikir yang paling utama adalah lailahailallah (tiada tuhan selain Allah) dan sebaik-baik doa adalah mengucapkan alhamdulillah (segala pujian bagi Allah).”[1] Menurut Imam Tirmizi hadith ini berstatus hassan gharib.
Menurut rekod Imam Bukhari, nabi telah menyatakan, “Ada dua kalimat yang paling disukai Yang Maha Pengasih. Sangat mudah diucapkan tetapi sangat berat dalam timbangan. Kedua-dua kalimat itu adalah subhanallah wa bihamdihi dan subhanallah hil azim [2] Kedua-dua kalimat ini membawa maksud ‘Maha suci Allah dan segala pujian kepadaNya’ dan ‘Maha suci Allah yang Maha Besar.’ Di dalam riwayat lain diceritakan, sesiapa yang membaca hamdi.jpg 100 kali sehari, maka semua doasanya diampunkan oleh Allah, meski pun sebanyak buih di lautan.[3]
Jika disenaraikan jenis-jenis zikir, artikel ini akan menjadi begitu panjang sehingga mungkin terbentuk laman web baru yang mengkhususkan tentang zikir. Namun, memadailah seperti apa yang telah dipaparkan sebagai amalan.
Perbanyakkan zikir, mudah-mudahan hati menjadi tenteram, InsyaAllah.
Wallahu’alam.

Noto kaki :
———-
[1] http://hadith.al-islam.com ; Sunan Tirmizi : 3305
[2] http://hadith.al-islam.com ; Sahih Bukhari : 7008
[3] http://hadith.al-islam.com; Sahih Bukhari : 5926

Monday, February 21, 2011

untOk paRa LeLaki... =)

30 Perkara Tentang Wanita

 

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika. Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan, cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa. Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan ! tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pe! rtama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa. 


nasyed yukkkkkk~

Amani a.ka Deazan
Tangisan sanubari telah terhenti
Kala suram suria memancar sinarnya
Pertemuan seindah bayangan firdausi
Menjadi zikir kasih yang suci

Lukisan dua jiwa menjadi satu
Terkenang detik bertemunya kau dan aku
Santun berhikmah mengingatkan diri
Hidup dan mati hanya untuk Ilahi

Mengenggam janji cinta ini
Bertemu kasih tanpa jasad
Bicara tanpa suara
Hanya tulisan bahasa indah

Mengeratkan antara kita
Hinggalah ke
Kau ku sanjung kerna pengorbanan
Bagai puteri di kayangan
Tika ku lesu hadapi hidup
Kau hembuskan nafas semangat
akhirnya


Penawar hati 



terBAEEEKKKKKKKKKKKKKKKKK!!

Saturday, February 19, 2011

Kawan Sejati
Masih mengenai kawan.

Saya pasti tentu setiap daripada kita mempunyai kawan. Kalau tidak kawan karib, kawan biasa-biasa. Ini adalah naluri manusia. Kita diciptakan untuk untuk saling bersosial dan berkomunikasi sesama sendiri. Cuba bayangkan hidup ini tanpa sesiapa untuk kita bercakap dan bermain? Tentu sunyi sepi, bukan.

Ada pula yang menghadapi masalah dalam mencari kawan dan hubungan itu sendiri. Kadang-kadang apabila kita berbuat baik kepada kawan, tidak pernah langsung diendahkan dan dihargai. Ada pula yang menikam dari belakang. Harapkan pagar, pagar makan padi. Kawan jenis ini tidak berkualiti.

Semua orang ada kawan. Semua orang juga boleh menjadi kawan. Namun, bolehkah kita menjadi seorang kawan yang baik? Seorang kawan yang membantu kawannya yang lain tatkala dalam kesusahan.

Ada orang kata, kawan yang baik adalah yang meneman di saat tawa dan tangis. Benar sama sekali. Itu adalah kawan yang sejati. Itu adalah sahabat. Orang yang boleh kita harapkan dalam apa jua keadaan. Teman tempat untuk meluahkan segala perasaan, isi hati yang terpendam dalam ruang yang tersembunyi.

Setiap daripada kita boleh menjadi kawan sejati. Bukan kawan rapat, tetapi kawan yang sejati. Berkualiti. Namun sudah tentunya tidak semua orang yang memilih perkara sedemikian. Bila kawan ditimpa kesusahan, masing-masing hilangkan diri. Bila kawan tidak sealiran, tidak mahu bersantai bersama dan rasa malas hendak berbicara.

Bukanlah susah menjadi seorang kawan sejati. Kawan yang berkualiti dan ikhlas didalam perhubungan tersebut. Mari kita renungkan diri;

Adakah anda seorang kawan sejati?

LuV dis sOnGs ~

[Bruno Mars]
I wanna be a billionaire so fricking bad
Buy all of the things I never had
Uh, I wanna be on the cover of Forbes magazine
Smiling next to Oprah and the Queen

[Chorus]
Oh every time I close my eyes
I see my name in shining lights
A different city every night oh
I swear the world better prepare
For when I’m a billionaire

[Travis "Travie" McCoy]
Yeah I would have a show like Oprah
I would be the host of, everyday Christmas
Give Travie a wish list
I’d probably pull an Angelina and Brad Pitt
And adopt a bunch of babies that ain’t never had sh-t
Give away a few Mercedes like here lady have this
And last but not least grant somebody their last wish
Its been a couple months since I’ve single so
You can call me Travie Claus minus the Ho Ho
Get it, hehe, I’d probably visit where Katrina hit
And damn sure do a lot more than FEMA did
Yeah can’t forget about me stupid
Everywhere I go Imma have my own theme music

Thursday, February 17, 2011

are uma SAYe La~~~~~~~~~




yeahh! tg KARANG la~~~~~~~~~~




What Does “I Love You” Mean?




It is not enough to tell someone you love them on a regular basis if there is no passion and fire behind the statement.  We often say the words, “I love you” without really feeling the meaning of them.  Yeah we know the words mean, ”You matter to me… I care about what happens to you…. I think you’re pretty cool.”  But there is so much more to it then that.  When we are first falling in love, we think about the ideas of what that means.  We analyze the relationship and each other.  We really look at what is developing and we evaluate whether or not it is safe to say those three little words.  It is a big deal to make the decision to say it to someone else.  How will they receive it?  Do they feel the same way?  Will they say, “I love you, too” or will they mumble something about having a meeting they forgot about?  After the relationship is going along successfully, we forget to really think about what it means to still be saying, “I love you” to the other person.

Here’s an exercise for you that should help you rediscover what it means to say those words to someone.  Think about tone and voice inflection.  You can change the meaning of a sentence by which word you give extra punch to.  “I love you” is different from “I love you” which is also different from “I love you.”  Let’s look at each version separately.

When we say it as “I love you” one is reminded of when someone is depressed and thinks that nobody cares about them.  We let the person know they are wrong by letting them know we want to be seen as the exception to that belief system.  But take it a step further…. Who are you?  What does it mean when YOU are the one saying that you love someone else.  What does that entail?  Who exactly is loving them?

When we say it as “I love you” then it means more then just “I like you” or “I want you” or “I admire you.”  What does the word love mean to you?  Are you using the right word?  Maybe you really should be saying “I care about you” or “I love how I feel when I’m around you” or “I think you’re amazing.”  Sometimes we just cluster a whole bunch of positive emotions together and put them under the umbrella word – love.  So take some time and think about what that word means to you and how it is used.

When we say it as “I love you,” what comes to mind is someone being accused of wanting someone else and they adamantly reply, “No!  I love YOU!”  For this portion of the exercise, think about who it is you say those words to.  Who are they really?  Are they the same person today as they were when you first started saying it?  If you met them on the street for the first time today, as they are now, would you still fall in love with them all over again?  Do you still see them for who and what they are deep down inside or are you just saying the words to a memory of who they were when you first met them?

Finally, blend all of these concepts together in your mind.  When you tell your partner that you love them, what is it you’re saying in it’s biggest fullest sense?  Now write it all down.  “I love you means….” You may only have one or two sentences or you may have pages and pages of words describing what it means for you to love that person.  It is not important how much you have written, but that you have now reconnected yourself with the root of what it is the words “I love you” means to you.  When you say it to your partner, you will say it with real passion and fire again because the meaning will be fresh in your mind.  You won’t be simply repeating it on autopilot like so many of us do.  Perhaps you will add a passionate kiss and even tell them about this exercise and what came to mind as you contemplated what it means to love them.  

You could even ask your partner, “So tell me, what does it mean to you when you say the words, ‘I love you’ to me?”  Give them time to think through their answers.  Don’t pressure them.  It’s a lot like the first time you tell someone that you love them…. you still have to put yourself out there and wait for the honest openhearted response that they give you.  Just like with a new relationship, you can’t yell at them for not responding correctly or start nagging about how they ought to be more in touch with their feelings – especially their feelings about you.  Perhaps it would be better to agree that you will each take pen and paper and spend some time alone thinking through what you would like to say to the other.  Maybe you are both open enough to sit cuddled together on the sofa and share the free flowing thoughts that come to mind as you contemplate together what “I love you” means to you at this stage of your life together.  The worst thing you can do is make it like a pop quiz in school where your partner feels like a big fight is going to occur if they don’t answer it correctly and in a timely manner.  

Another idea you could try is to write out your own thoughts about what it means to love your partner in your best handwriting and leave it for them as a love letter somewhere that you are sure they will find it.  Even if they do not do the same for you, you may still find a deeper more meaningful response from them the next time you tell them those three magical words.

Please help us to spread the word about
our website.  Email this article to a friend,
bookmark it, or “like” it on Facebook.  Just
click on the “share” button at the top of
the page for a list of ideas for how to
share this article with your loved ones.  

Saturday, February 12, 2011

6 sIKAP boy buads kaum SAYE maow wekkk2 n bOo !! hahaha =p

0ii!! kaum2 ADAM...

bace laa ye..ngeh22~~

 
Lelaki yang perasan

Perasan! Sikap ini sebenarnya agak sinonim dengan lelaki khususnya lelaki yang menganggap dirinya kacak dan bergaya.  Lebih-lebih lagi jika mereka kaya dan berharta.  Bagi sesetangah wanita, sikap lelaki begini menambah kejengkelan di hati mereka. Namun begitu, tidak dinafikan ada wanita yang sanggup bertahan hanya kerana inginkan harta kekayaan.  Klu diukur kepada keabadian cinta, ia mungkin sangat sedikit di hati mereka.

Lelaki ego

Ego dank eras kepala, ini mungkin sikap ramai lelaki.  Bagi mereka, pantang sekali perempuan menegur kesalahan yang mereka lakukan.  Anda mungkin pernah mendengar cerita bahawa ada suami atau teman lelaki yang bertindak menampar isteri hanya kerana isteri memberi teguran tentang sikap mereka yang tidak betul. Di sinilah ego seorang lelaki sebenarnya kerana mereka beranggapan diri mereka mempunyai kuasa ke atas wanita.  Jika itulah yang anda pegang, nescaya anda akan sering ditinggalkan teman wanita.

Sering berbahasa kasar

Sikit-sikit melenting.  Ditegur sikit tetapi melentingnya bagaikan pasangan meminta dia mengadaikan nyawa.  Memang ada lelaki yang sering menggunakan bahasa kasar ketika berbual dengan teman wanita.  Bagi mereka, ia satu sikap yang biasa sahaja tetapi bagi wanita yang lebih sensitive, mereka tentunya akan sering makan hati dengan sikap lelaki begini.  Jadi ketika berbual, selalulah bermuhasabah diri agar orang lain tidak terasa hati.

Mementingkan diri sendiri

Pernahkah anda menyaksikan pertelingkahan berlaku di antara lelaki dan wanita.  Kadang-kala berpunca pertengkarannya dianggap sangat remeh di mana wanita merasakan lelaki sudah tidak mempedulikan dirinya.  Memang benar, ada lelaki yang begitu mementingkan diri mereka merasakan lebih berhak dalam membuat keputusan dalam sebuah keputusan.

Jika itulah sikap anda, lama-kelamaan, sudah tentu sahaja wanita akan berasa tertekan, ia sekali gus menidakkan kehadiran anda dalam dirinya.  Justeru itu, berfikirlah dengan baik kerana bila ego menguasai diri, kita tidak akan cuba memecahkan belenggu yang bersarang di dalam dada.  Tetapi sebaliknya kalau belenggu itu sudah dibuang.  insyaAllah, perhubungan yang dijalinkan juga akan berlangsung dalam suasana yang penuh dengan kasih sayang.


Tidak bertanggungjawab

Tanggungjawab antara sikap yang diamanahkan oleh Allah.  Tidak kira dalam sebuah perhubungan, pekerjaan, rumah tangga dan sebagainya.  Jika sudah tidak bertanggungjawab, kita tidak akan tahu bagaimana untuk menilai sebuah perhubungan itu.

Adakah kita hanya mencintainya hanya kerana paras rupa, kekayaan, keturunan atau sebagainya.  Tetapi seorang lelaki yang bertanggungjawab sangat disukai oleh wanita kerana mereka merasakan sangat selamat




wahhh!! panday betol dea berkate2..maaf lah jikalau TERASE..hehe

:by:


dea.bOo.bOo

BEZA..cinta,sayang & suka =)


Dihadapan orang yang kau cintai,

musim dingin berubah menjadi musim cinta yang indah

Dihadapan orang yang kau sukai,

musim dingin tetap saja musim dingin hanya

suasananya lebih indah sikit

Dihadapan orang yang kau cintai,

jantungmu tiba tiba berdebar lebih cepat

Dihadapan orang yang kau sukai,

kau hanya merasa epy & bahagie jew

Apabila engkau melihat kepada mata orang yang

kau cintai, matamu berkaca-kaca

Apabila engkau melihat kepada mata orang yang

kau sukai,

engkau hanya tersenyum saja

Dihadapan orang yang kau cintai,

kata kata yang keluar berasal dari perasaan yang terdalam

Dihadapan orang yang kau sukai,

kata kata hanya keluar dari pikiran saja

Jika orang yang kau cintai menangis,

engkaupun akan ikut menangis disisinya

Jika orang yang kau sukai menangis,

engkau hanya menghibur saja

Perasaan CINTA itu dimulai dari mata, sedangkan

rasa suka dimulai dari telinga

Jadi jika kau mau berhenti menyukai seseorang,

cukup dengan menutup telinga.

Tapi apabila kau cuba menutup matamu dari

orang yang kau cintai, cinta itu berubah menjadi
 
titisan air mata dan terus tinggal dihatimu dalam

jarak waktu yang cukup lama.

Tetapi selain rasa suka dan rasa cinta... ada

perasaan yang lebih mendalam.
 
iaitu rasa sayang.... rasa yang tidak hilang

secepat rasa cinta. Rasa yang tidak mudah berubah.

Perasaan yang dapat membuatmu berkorban untuk orang yang kamu sayangi.

Mahu menderita demi kebahagiaan orang yang kamu sayangi.

Cinta ingin memiliki. Tetapi Sayang hanya ingin

melihat orang yang disayanginya bahagia..

walaupun harus kehilangan..




memo : saje2 MERAPU =)

yakinlah aku menjemputmu-kangen band(lirik)

DeA nyAnyi lg Laaa~~

Cinta Laura - We Can Do It

1, 2, 3, terus berlari jangan berhenti (don’t u ever give up)
Raih tanganku kita melaju menembus waktu (go, go, go!)
So come on, come on, janganlah ragu
Make your dreams come true

Don’t u worry ku disini
Don’t u worry still believe me
Cause we are the young, we are the young
Together we can do it

A, B, C, jangan sembunyi kuatkan hati
Cause life suck, life is a war
But don’t be afraid (go, go, go!)
Together we are the one, we are the one

Don’t u worry ku disini
Don’t u worry still believe me
Cause we are the young, we are the young
Together we can do it





 Uyyy!!! Haty riang la…lagu dye la~~

Lirik Lagu Kangen Band - Yakinlah Aku Menjemputmu

Teringat selalu wajah kekasihku
Saat ku menuai lalu
Coba engkau dengarkan
Ku tuaikan nada lirik lagu sederhana
Ku ceritakan kisah tentang kita

Peluklah tubuhku bila engkau rapuh
Saat kau mulai terjatuh
Aku datang menyelamatkanmu
Ini surga kita tiada yang menguasainya
Tempat kita bersandar dan bertahta

Reff:*
Tenang sayang, ku pasti akan datang
Yakinlah aku menjemputmu
Jangan menangis, hapus air matamu
Yakinlah ku tetap milikmu

**
Tenang sayang, ku tepati janjiku
Karna kau wanita terhebat
Peluk tubuhku, matilah di pelukanku
Biar seluruh jagad raya tahu

Tenang sayang, ku sambut engkau datang
Ku yakin engkau menjemputku
Jangan menangis, hapus air matamu
Yakinkan ku tetap milikmu

Back to Reff:* / **

Tenang sayang, ku sambut engkau datang
Ku yakin engkau menjemputku
Peluk tubuhku, matilah di pelukanku
Biar seluruh jagad raya tahu kau milikku

 

 

powered by lirik lagu indonesia

Friday, February 11, 2011

CINTA....oohhh...CINTA.... =)


CINTA pade DEA ?????



Pada dea la ...ermmmmm
cinta itu UNIK .....
kita xleh pegang ,
tapi kita leh merasainya .
cinta itu indah bila kita memilikinya ,
dan seksa btul bila kehilangannya .
cinta itu bukan sekadar kata2 ,
tpi sesuatu yg nyata .
cinta itu xda akhirnya ,
cinta itu sesuatu yg berterusan.



namun ,

ada org yg salah fhm ,
drg kata , cnta drg dah berakhir bila kehilangan .
actually , cinta tu sentiasa ada dlm hati kita .
cuma kita yg x perasan akan kehadirannya .
wlpn hati kita nea ada satu ja , dya ada banyak pintu .
kita yg pilih pintu mana nak dibuka dan yg mana nak di tutup .
kita yg tutup pintu lama , iaitu cnta lama .
dimana kita rasa itu lah endingnya .
kita juga yg buka pintu yg bru , iaitu cnta yg bru .
maka kita pkir cnta itu sdah berakhir .
cuba kita buka dan lihat hati kita . dgr suara hati kita .
tentu kita akan jmpa balik cnta itu .
walau sesakit mana pun . wlpn kita kata kita dah lupa .
tpi , x slah juga klu kita ingin membuka pntu bru .
utk cnta yg baru . cuma , jgn la kita terus lupakan yg dhlu .
semua insan layak memiliki cnta ,
xkira rupa , harta , dan sebagainya .
kerana cnta itu nyata . bkn sekadar kpd insan yg lain .
tapi juga kepada tuhan kita , tidak kira beragama apa (:



 

love doesnt have a happy ending .
 
cuz its never gonna end .
 
and love doesnt have an ending .
 
cuz love is infinity .
 
being complete ,
 
is when u realize what is love .



 by: 

noor madihah bt mat rodzi..
dea bOo..bOo...